Preplnené Poľsko – Škandinávia autom #1

V júni až júli tohoto roku (2017) som spolu so sestrou absolvoval úžasný trojtýždňový roadtrip (občas to teda bol skôr offroad) po Poľsku, Pobaltí a Škandinávii. Dalo by sa povedať, že sa jednalo o nejaký škandinávsky okruh. „Cieľom“ bol jeden z najsevernejších bodov Európy – Nordkapp. Prečo je cieľ v úvodzovkách? Asi preto, lebo hlavnou prioritou a cieľom bolo dostať sa po 10 000km ceste 20-ročným autom v poriadku domov (aj s autom), čo sa napokon nepodarilo, ale o tom neskôr.

Cesta teda začínala doma na strednom Slovensku, odtiaľ sme pokračovali do Varšavy, kde sme prvú noc prespali. Plán bol vyraziť z domu cca o siedmej ráno (utorok), s tým, že vo Varšave by sme boli okolo tretej poobede. Zvyšok utorkového času sme chceli využiť na obhliadku Varšavy – v pláne bolo Staré mesto a Lazienki Park.

Plány síce krásne, ale už ráno sme sa začali dostávať do sklzu tým, že sme vyrazili asi o hodinu neskôr a následne sme išli ešte na nákup potravín. Stále by to bolo OK, v prípade, že by Poľsko nebolo celé rozkopané a preplnené autami. Ale keďže Poľsko celé rozkopané a preplnené autami bolo, časový sklz sa cestou do Varšavy ešte navýšil.

Škandinávia autom - Kozieglowy Polska
Prvá fotka z tripu – serwis opon niekde pri obci Kozieglowy

Nakoniec sme teda do Varšavy prišli asi o ôsmej večer, čiže s krásnym päťhodinovým sklzom. Ubytovali sme sa v kempe Wok. Počas celého tripu sme využívali tri druhy ubytovania – kempy (väčšinou), voľnú prírodu, prípadne spanie v aute. Po ubytovaní a postavení stanu (to bol fakt boj) prebehla debata, v ktorej sme rozhodovali čo so samotnými atrakciami, ktoré sme chceli vidieť – Varšavské Staré mesto a Lazienki Park. Po krátkej diskusii sme prehliadku Varšavy napokon obetovali pre dobro celého tripu. Viem síce, že Varšava je krásne mesto, ale nie je veľmi ďaleko, takže sa tam určite vyberiem niekedy nabudúce. A preto aby sa nám nezvyšoval časový sklz (na celý trip sme mali tri týždne), sme sa rozhodli na druhý deň hneď pokračovať v ceste.

Nachvíľu sa vrátim k ubytovaniu. Prvé ubytovanie, ktoré sme pri ceste do Škandinávie využili bol kemping Wok vo Varšave. Resp. ubytovaní sme boli v našom stane, kemping nám teda poskytol bezpečie a sociálne zariadenia. Prvý kemp po ceste a hneď tak vysoko nastavená latka. Kemp je to maličký, ale fakt krásny. Vládne tu príjemná rodinná atmosféra, pozemok je celý pokrytý stromami, takže ste v príjemnom tieni. Okrem miest pre stany a karavány ponúka tento kemp tiež ubytovanie vo vlastných izbách. Ako som už spomínal my sme mali stan, takže o izbách toho veľa neviem. Využili sme sprchy a WC – všetko čisté a moderné, mal som z toho dobrý dojem. Rozhodne ak sa vyberiete niekedy do Varšavy a budete potrebovať kemp, skúste do rozhodovania zaradiť aj Wok. Ich web je http://www.campingwok.warszawa.pl.

Škandinávia autom - Camping Wok Warszawa
Prvá noc v kempe

Prvý deň bol teda hlavne o horúcom a preplnenom Poľsku, neustále rozkopaných cestách a ich uzávierkach. O čom bol ten druhý keď sme sa začali posúvať opäť severnejšie, nabudúce.

Pozn.: s campingom WOK nie som v žiadnom spojení, v článku sa nenachádza platená reklama, z jeho propagácie nemám žiadny prospech. Odstavec o campingu WOK je len vyjadrením mojich skúseností a názorov.